Tiden sedan förra sommarlovet har varit turbulent, så jag stjäl en favoritpassage ur Bibeln för att beskriva känslan.
I dag handlar bloggen om alltings föränderlighet, lycka och vila.


Ännu ett år till handlingarna, ett ganska rörigt och plågsamt år men också målinriktat, fyllt av framtidstro och ett år då jag känt mig mer älskad än någonsin tidigare.
Bland oerhört mycket annat har min sambo friat, jag har med framgång förhandlat ett upphörande av min anställning och jag har precis fyllt 40 år.

Eftersom jag inte kan säga det bättre själv stjäl jag en bit ur Bibeln: ”Det finns en tid för allt som sker under himlen: en tid för födelse, en tid för död, en tid att plantera, en tid att rycka upp, en tid att dräpa, en tid att läka, en tid att riva ner, en tid att bygga upp, en tid att gråta, en tid att le, en tid att sörja, en tid att dansa, en tid att kasta stenar, en tid att samla stenar, en tid att ta i famn, en tid att avstå från famntag, en tid att skaffa, en tid att mista, en tid att spara, en tid att kasta, en tid att riva sönder, en tid att sy ihop, en tid att tiga, en tid att tala, en tid att älska, en tid att hata.”

Det har också tillkommit följare här på bloggen och jag har knutit många nya, roliga, inspirerande och fantastiska kontakter i mitt skrivnätverk. Välkomna och tack för att ni läser, kommenterar och delar med er, här och på era egna bloggar ❤

På skrivfronten har jag testat att skriva veckotidningsnoveller, väntar på mer feedback och i höst ska jag skicka in. Någonstans måste jag väl börja!?
Mitt gamla manus har blivit som nytt och även fast mycket pyssel återstår kan jag se att jag utvecklats och att min kärlek till skrivandet är lika djup och trofast som den alltid varit. Kanske mer.

Ser redan fram emot hösten då vi ses igen, alla ni bloggare och läsare som precis som jag brinner för skrivandet. Längtar också efter att ta min skrivarstuga i besittning, lyssna på Ninni Schulmans & Caroline Erikssons nya podd och – inte minst – känna frihetens höstvindar i håret. Det pirrar i min mage som vid en spirande förälskelse.

Men innan dess ska jag ha sex veckors ledigt med min kärlek. Vi ska besöka Åre och vandra, tälta på Åstön, äta älg i Svansele, vandra i Vindelfjällen, i Älvdalen, göra en trettiodagars burpeesutmaning och en plankutmaning, bygga ett riktigt plank, måla klart huset, umgås med kära vänner från södern, äta, dricka spritzers och Kallholmen levande dubbel ipa, andas djupt och oförskämt långa stunder glo tomt och lyxigt på ingenting.

Vad gör du i sommar?

Ha det riktigt skönt, jag hoppas du har möjlighet att göra precis det du önskar.

Vi hörs i höst!

/ Marie, mittskrivliv@gmail.com

 

